Deel 1 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Bob Groen - WaarBenJij.nu Deel 1 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Bob Groen - WaarBenJij.nu

Deel 1

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

22 Januari 2016 | Thailand, Phuket

Zo ik zit ff in een pub aan een lekker koud biertje.
De dag begon top. Ff koffie en wat fruit. Tas gepakt en op naar de pin.
Je kan overal makkelijk pinnen dus dat scheelt weer. Net zo als bij ons, kaart er in, code, enter, bedrag en hoppa.......helaas de hoppa bleef uit. Machine stopte er mee. Kak heb ik weer. Na een bijzondere grote opwelling om die kast te mollen, toch maar rustig gebleven. Na wat morrelen aan de draden kreeg ik zowaar weer stroom in het apparaat. Als een volleerde flipperkast junk vlogen m'n vingers over de toetsen......... En daar was m'n hoppa. Zweet je niet van de warmte dan is dit ook een uitdaging.
Oké dat was geregeld. Nu op jacht naar een scooter. Per dag kost dat ongeveer 150 bath. Hangt er vanaf hoeveel dagen je dat ding wil huren.
Om de 100 meter kan je zowat die dingen huren en met enige Nederlandse handels geest heb ik er een. Kosten 300 bath voor 3 dagen. (100 bt is €2,50)
Nu on The road. Je rijd hier links en alles Kris kras door elkaar. Tipje.....als er veel getoeterd word moet je even opletten. Het weer is vandaag aan de betere kant. Na de storm van gisteren is het tijd voor wat kleur op de bast. Na vier uur toeren langs de kust, met verschillende stops, is het nu tijd voor een koude pils, bedje, zwembad, boek en zon.
Nu dus in een cafeetje. Ff van binnen afkoelen en dan eens het avond leven in.

BHAM BHAM.... Twee zware dreunen op m'n hotel kamer deur wekte mij uit m'n slaap. What the hell!!!?
Met een slaperige kop doe ik zonder na te denken de deur open, staat me daar een Chick, katje lam uit een fles te lurken. Met een wazige half loenzige blik kijkt ze me aan.....Na een paar seconden, wat wel minuten leken, komen we alle bij tot het besef dat ik poedeltje naakt ben.
Met een naar drank en zware shag hese roggelende gil, begon ze iets uit te kramen. Ik begreep er niet veel van en heb eigenlijk maar direct de deur dicht gedaan.
Tsja zo begon mijn 5e dag.
Na nog wat geslapen te hebben, ben ik weer op de scooter gestapt. Het doel was om de noord stranden van koh samui te bekijken.
In het vliegtuig hier naar toe heb ik een stel leren kennen uit België. Zij zitten bij bophut.
Wat zo lekker is is dat je overal van die bbq karretjes hebt langs de weg. Voor wat kleingeld heb je weer een heerlijke gamba spies, stukjes kip of mooi gegaard buik spek. Ja dan duurt het ook wel even voor je op de plaats bestemming bent. Na een rit van een paar uur en de Belgen niet gevonden te hebben besluit ik maar weer richting hotel te gaan.
Maarrrrr eerst nog ff een Thai curry en wat heerlijk koude singha biertjes. Had ik dat laatste biertje maar niet genomen, want wat je bijna niet tegen komt, kom ik weer wel tegen. Een politie fuik. Pffff.
Met mijn worsten vingertjes wist ik met ongekende soepelheid een fishermans friend uit m'n zak te toveren.
Normaal neem ik het niet zo nauw met regels, maar ik rij al braaf twee dagen met een helm op.
In Bangkok In een bar had ik van een Deen gehoord dat je altijd een briefje van 500 bath bij je moet hebben, voor het geval dat!!
Met mijn meest mogelijke nonchalante houding, hoor ik een Thais geratel aan. Ik denk bij me zelf " Bob blijf zo stom mogelijk kijken en verroer je niet" nou dat heeft geholpen. Drie andere aanhoudingen kregen voorrang en ik kon door rijden.
Nu lekker naar een beach feest in chaweng.
Toedeloe....

Langzaam begon het tot me door te dringen. Ik was aan het wakker worden.
Wakker worden door een verkreukelde oude vrouwen stem. Steeds maar die woorden " don't cry...... don't cry....." Ik had voor het naar huis gaan nog even een of ander stoof potje gegeten aan een van die kraampjes aan de weg. Geen idee wat het was geweest, maar ik had om "spicy" gevraagd. Nou dat had ik ook gekregen.
Terwijl ik mezelf met lodderige ogen aan het aanstaren was in de spiegel op het toilet., wist ik precies wat ze bedoelde. Tsjeeemig wat een branderig gevoel. Het gevoel als of je toe bent voor een behandeling in brandwonden centrum Beverwijk.
Na een verkoelende douche, had ik sterk de overweging om een dikke klodder afthersun op een plaats te smeren waar het niet voor bedoeld was, maar ik besloot m'n verlies te dragen als een echte kerel Hahaha.
De rest van de dag was niet zo heel spannend, beetje op de scooter, wat naar strand, lezen en zo af en toe schuilen voor de regen.
Best wel grappig regen bij 25 graden.
Savonds ben ik naar een plein geweest met een 30 tal kraampjes met eten. In het midden van het plein tafels en stoelen en daar omheen de kramen. See food, bbq, Indian food, curry restaurant, enz. je kijkt wat je het lekkerst vind en je besteld wat. Een lekkere fruit smoothie of een biertje er bij en voor een paar euro zit je aardig gevuld.
Als je alleen bent, ga je niet een tafel van vier personen bezet houden, dus ik schoof aan waar plek was. Een tafel met een Française en een Zweedse, bleek achteraf. Erg leuk gezelschap. Beide volgens mij ervaren back packers, dus ik kreeg een hoop tips Altijd makkelijk als je iets nog niet weet.
Gisteren lekker in de zon gelegen en gelezen.
Vandaag (30/1) ga ik naar koh phanan. Even uit checken en m'n scooter terug brengen. Klein dingetje., ik had een lekke band en geen zin om extra te betalen. Volgens mij risico van het verhuren.
Maar goed leg dat maar eens uit met een taal barrière. Ik naar een van de vele knutsel schuurtjes. Lucht in de band en snel inleveren dat ding. Scooter dicht tegen de hoge stoep gezet en m'n rijbewijs opgehaald. Niet helemaal netjes, maar ze plakken hem wel.
Sta ik iets verderop met een taxi te onderhandelen over de prijs naar de pier, vanwaar de boot gaat.
Zie ik in mijn ooghoeken de eigenaar van die scooter verhuur aankomen rennen........ Ik sta verdorie nog af te dingen, kan dat nou niet ff 5 minuten later!?
Ik open de deur van de taxi en gooi m'n spullen op de achter bank, spring er zelf ook in en roep nog "go go" helaas de eigenaar van de scooter was sneller dan de taxi.
Met een uitdrukking loos gezicht begint hij te ratelen, ik denk maar een ding "rusthhhhuuuug" ik versta niet veel Thais, maar het woord "key" ken ik nog wel. Dat is Engels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Bob

Actief sinds 17 April 2016
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 3409

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 11 Februari 2016

Thailand januari 2016

Landen bezocht: