Deel 3 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Bob Groen - WaarBenJij.nu Deel 3 - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Bob Groen - WaarBenJij.nu

Deel 3

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

10 Februari 2016 | Thailand, Phuket

Zo dat was dat. Zal morgen wel spierpijn worden.
Na het carte zijn we terug gegaan en hebben we Dina opgehaald. Op naar de grootste markt van Phuket. Het is in Phuket town en dat is even sturen. Jan rijd. Met Dina achterin, is deze rit ook al een attractie op zich. "Remmen Jantje" haha we hebben plezier.
De markt is verdeeld in twee delen. Het ene deel kan je alles wat met eten te maken heeft kopen. Van bbq gerechtjes, wok gerechten, groenten spiesjes, ijs, vis, vlees en dan ook echt alles wat je maar kunt bedenken. Het andere deel is vooral ingericht met kraampjes met t-shirts, broeken, riemen, tassen, brillen, horloges en weet ik het wat al niet meer voor spullen.
We kopen eerst wat te eten. Hier wat spiesjes daar wat kip, vis koekjes met munt, soort groenten bonbons en varkens rib. We zoeken buiten een terrasje om wat te drinken en de boel op te eten, dat kan allemaal.
Na nog een lading spullen gekocht te hebben en drijfnat van het zweet, gaan we weer huiswaarts.
Zoals wel meerdere avonden zakken we lekker door.
Het is zondag, zondag word de dag waar mannen zich van jongens gaan onderscheiden. Ook deze dag is aardig ingevuld. Weer een super broodje op strand met een lekkere bak koffie. Dan even een beetje zwemmen en van de zon genieten. Klein rondje op de scooter en dan is het zo ver. We gaan oer Hollands makreel roken. En zoals het hoort, moet daar natuurlijk wel een klein biertje bij. Het roken gaat hier iets anders dan in Nederland. Dit heeft voornamelijk te maken met de temperatuur. Waarbij je in nl lekker moet stoken, is het hier de kunst om je vat koel te houden. Het roken op zich is met een uurtje klaar. Wel jammer, maar ik denk niet dat we een excuus nodig hebben om lekker te blijven zitten. We eten de makreel met lekkere frisse aardappel salade.
We nemen onze positie in aan de bar en maken ons op voor een oer Hollandse avond voetbal. Ajax-Feijenoord dan Cambuur-Groningen en als de wil er nog is,Utrecht-PSV. Veel Nederlanders komen tv kijken. Het word een top dag. De zweer zit er goed in. Ne de tweede wedstrijd zit ik aardig aan m'n tax. Jan gaat gewoon door als een diesel trein op volke toeren. Na een flesje water neem ik een wijs besluit... Gin tonic word mijn redding.
Als we afrekenen zijn we samen goed voor een week salaris denk ik pffffff.
Het zit er bijna op. Wat volgt is eten, zwemmen, beetje tv kijken, eten, massage, biertje, eten, nog maar eens zwemmen.
Dinsdag middag 15.00. Na een frisse douche brengen Joris, Dina en jan me weg naar vliegveld Phuket. Vandaar vlieg ik in anderhalf uur naar Bangkok. Don mueang is m'n aankomst vliegveld in Bangkok. Vandaar ga ik met de taxi naar het internationale vliegveld Savarnabhumi. De rit duurt ff uurtje.

Iedereen bedankt voor het lezen en de vele leuke reacties. Joris, Dina en jan super bedankt voor de onvergetelijke week.
Ik heb een hele mooie vakantie gehad.