Thailand 2016 / 2017 / 2 - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Bob Groen - WaarBenJij.nu Thailand 2016 / 2017 / 2 - Reisverslag uit Patong Beach, Thailand van Bob Groen - WaarBenJij.nu

Thailand 2016 / 2017 / 2

Blijf op de hoogte en volg Bob

03 Januari 2017 | Thailand, Patong Beach

Kompleet, maar dan in een veelfout van kompleet en dat maal drie of zo, ben ik brak. Geheel gebroken klauter ik uit bed, me staande houdend aan de muur, een stoel, en kruipend naar m'n badkamertje.
Een hereniging met mijn opa is wat er gebeurt...... ik zie een oude uitgeperste kerel. Diepe wallen onder zijn ogen waar een kind in kan schommelen. Rimpels zo groot als bergketen en dalen. De ogen herinneren me aan de rode zee..., het is droevig.... flarden herinneringen komen boven. Het knal feest van neaw year.
Ik pers het buffet uit m'n lijf en spoel door, als een zombie probeer ik terug te keren op de wereld onder de douche. Heerlijk is het water.
Het lijken uren dat ik onder de douche sta. Me vast houdend aan de kraan om niet om te vallen. Langzaam kom ik terug op aarde.....
Wat een avond is het geweest. Zo goed georganiseerd.
Dina had ons ingeschreven bij een hotel. De bovenste verdieping was omgetoverd tot een waar feest paleis. Ontvangst met cocktail en dan een gereserveerde tafel aan de rand van het dak. Prachtige plek om de jaarwisseling te kunnen meemaken. Met uitzicht over Patong het strand, de zee met mooie verlichte crouse schepen. We hadden een all in pakket, drankjes en buffet tijdens de avond. Het buffet was zo groot dat als ik alles wilde proeven ik zeker wel een paar dagen nodig zou hebben, sushi, garnalen, kreeft, tonijn, rollade, gebraden heel varken, red snapper, meer dan 50 warme gerechten en een dessert buffet met prachtige creaties van chocolade, ijs, fruit en noem het maar op.
Tijdens de avond was er live muziek met afwisselende entertaining van cabaret tot illusionist.
Met champagne het nieuwe jaar in. Erg apart met de gedachten dat het in Nederland op dat moment zes uur vroeger was. Maar goed maak ik dat ook eens mee.
Het feest duurde tot een uur snachts. Met zijn alle naar de bangla road. De grootste uit gaans gelegenheid hier in Patong. Voetje voor voetje probeerde we naar een leuke tent te komen. Wat volgde was een groot feest tot vroeg in de ochtend.

Na een dag chille op het strand, heerlijke massage onder de bomen en een dag over het eiland gereden te zijn, gaan jan en ik nog even een biertje doen bij het Hollandse café. Op de scooter een klein stukje. Op de beach road staat het verkeer compleet vast. Er is geen doorkomen aan. Er is een brand verderop in de stad. Met een hoop een richting verkeer en een weg afgesloten is het al snel een chaos. Voorzichtig maneuvreren we door het verkeer. Hoe we het ook proberen we komen niet op de plaats waar we heen willen. Er zijn twee opties, of om de stad heen rijden of een heel klein ieniminie stukje tegen de richting in...... we wagen het met in de hoop dat de politie die op fluitjes driftig fluiten en schreeuwend orde te houden, voor ons geen tijd hebben. Jan voorop en ik er achteraan. En ja daar gaat het mis, een auto rijd tegen mijn achter spatbord. Ik probeer weg te komen maar een agent grijpt men scooter en grist de sleutel uit de scooter. Kak, heb ik weer. Jan is een klein stukje door gereden en houd de boel in de gaten. De politie man is verre van chil, wat hij allemaal schreeuwt weet ik niet. Ik wacht maar af, probeer sorry te zeggen, maar hij word alleen maar kwaad. Ik overleg met jan, en we besluiten de omkoop regel toe te passen. Briefje van 500 bath (€13,-) vouw ik klein. Samen gaan we naar de agent. Corruptie word hier sinds kort snoei hard aan gepakt. Het risico neem ik voor lief. De agent heeft door wat ik wil. Kwaad en met veel gebaren loopt hij weg, weg van het kruispunt, truc gelukt weet ik nu. Uit het zicht van collega's wisselen we de sleutel voor het geld. Pffff tijd voor een lekker koud biertje.


  • 03 Januari 2017 - 10:01

    Patrick :

    Hahahaha wat een verhaal..
    Je bent je roeping misgelopen bob!
    Haha have fun daaro he?!
    Groetjes, Patrick

  • 03 Januari 2017 - 10:16

    Madeleine:

    He Bob ik zeg lekker genieten.
    Erg leuk om je verhalen te lezen.

    Groetjes uit een koud Zweden -10

  • 03 Januari 2017 - 11:39

    Milco:

    Ha Bobbert, verbaast mij allemaal niets haha, wat een verhalen!

  • 03 Januari 2017 - 16:37

    Mariet:

    Haha, barrels!

  • 03 Januari 2017 - 17:09

    Ger Hensen:

    Hahahahahaha das weer een mooi verhaal met een mooi omkoopschandaal hihihi
    Have fun bobbe

  • 04 Januari 2017 - 15:23

    Opa Neut:

    Bob allereerst een hele fijne vakantie, en dat er daar feesten zijn dat is bekend. Scooters daar is net gereedschap als een inbreker hier een koevoet gebruikt. Maar verslagen schrijven is iets wat een geweldige bezigheid is. Deed het ook altijd, en had er veel respons op. Gewoon omdat het leuk is om te doen. Maar veel plezier daar en we kijken uit naar je volgende verslag. Graag. Opa Neut.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Patong Beach

Bob

Actief sinds 17 April 2016
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 3410

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 11 Februari 2016

Thailand januari 2016

Landen bezocht: