Thailand 2016 / 2017 / 4 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Bob Groen - WaarBenJij.nu Thailand 2016 / 2017 / 4 - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Bob Groen - WaarBenJij.nu

Thailand 2016 / 2017 / 4

Blijf op de hoogte en volg Bob

11 Januari 2017 | Thailand, Chiang Rai

Dank jullie wel voor de leuke en lieve reacties.

Aangekomen op Phuket AirPort moet mijn tas weer direct door de scan. Hand bagage volgt en m'n kilo zilver pulk ik maar alvast van m'n vingers. Dan mag ik zelf ook nog even in een halve spagaat houding met de armen in de lucht. Ik hou voor de netheid m'n adem maar in, want volgens mij is het pure alcohol wat ik uit blaas. Natuurlijk kom ik er nu achter waarom ik beter geen laatste biertje bij Willem had kunnen drinken (tas ophalen) de hand bagage moet open op een apart tafeltje. Kan niet spannend zijn denk ik. Maar toch word ik ontdaan van twee flesjes zonnebrand en een fles water. Kak, dat gebeurt er dus als je je koppie er niet bij houd. Weer 15 euro de bak in.
Met 25 min vertraging heb ik een prima vlucht naar Chiang mai.
Bij aankomst heb ik eigenlijk direct mijn tas al. Nu vervoer regelen naar het hotel. Dit heb ik bij agoda geboekt en van de boeking een screen shot gemaakt. Kan niet missen natuurlijk......helaas, in mijn enthousiasme is het screen shot wel gelukt, maar staat de naam van het hotel er niet op. Nou ga dan maar eens uitzoeken waar je heen moet. In een vlaag van helderheid, weet ik weer dat ze mijn email adres vroegen. Daar is natuurlijk een bevestiging heen gegaan. Ik moet dus nu op zoek naar WiFi om bij mijn email te kunnen. Dit is niet echt makkelijk. Ik koop een kaartje waarmee ik vrij internetten kan en probeer zo achter de gegevens te komen. Maar wat wil het geval, als ik naar mijn email wil dan stuurt hotmail een code naar mijn mobiele nummer. En het kaartje waarmee ik internet heb heeft een ander nummer. Dit vergt dus enige creativiteit. Ik loop net zolang te sjacheren tot ik beet heb, een meisje met reebruine ogen waar je in weg smelt, krijg ik zo ver dat ze mij internet geeft. Nu dus weer kaartje in de telefoon wisselen. Geen dun pennetje of paperclip te bekennen.....op mijn aller liefst vraag ik haar naam bordje wat vast gespeld zit op haar blouse. En weer kijkt ze me lief aan. Met de dunne spelt open ik de iPhone en truc gelukt. Ik haal de gewenste gegevens op, geef de dame een fooi en loop naar de eerste de beste taxi.
Het hotel is in de "oude stad" dit kreeg ik als advies na een paar forums gelezen te hebben. De "oude stad" is een mooie uitval basis voor wat ik wil doen. De sfeer is relaxt en je kan overal makkelijk lopend komen.
Het hotel is prima. Nette kamer met schoon toilet en douche. Ik vraag aan een van de medewerkers waar ik heen moet om de oude stad in te komen en te verkennen. Als ik ergens nieuw ben dan loop ik steeds een groter rondje om de buurt totdat ik redelijk weet waar ik ben. Ff foto van het hotel en een kaartje met de gegeven. Altijd makkelijk als je tuctuc moet pakken omdat je het toch niet kan vinden.
Ik bezoek, na een welverdiende douche, het centrum met zijn diverse bezienswaardigheden. Uiteindelijk kom ik bij een terrasje waar ik een leuk tafeltje aan de straat zoek. Even lekker mensen kijken en wat mailen, FB en appen.
Ik weet wat ik allemaal wil bekijken hier en stippel de route voor morgen uit. Dou suthep wil ik graag zien. Het is de koninklijke tempel. De tempel licht boven op een berg. Ik denk dat er maar een pad naar toe is. Met voor mijn gevoel een miljoen treden begin ik aan de klim. Het is maar goed dat m'n oude lichaam in top conditie is haha. De klim is de moeite waard. Na een paar tempels bekeken te hebben is dit wel eentje die in de top drie kan.
Op de terug weg maak ik een kleine omweg. Er zijn hier in de zoo panda beren. Ik heb nog nooit een panda in levende lijve gezien en nu de kans er is, pak ik hem maar. Het zijn inderdaad prachtige beesten. Statig, maar ook lief zien ze er uit.
De avond valt en op de markt word een vis bereid, vers uit de ton word hij gestript, gevuld met kruiden en Lemon en met grof zout ingesmeerd dan op houtskool. Mooie smaken, puur door eenvoud. Het is genieten.

Nog even de stad door en dan in de tuctuc naar het bus station. Ik reis verder naar het verder noordelijke gelegen chiang rai. Volgens de gegevens op het ticket dat ik gekocht heb, heb ik stoel 4d. Op 4d zit natuurlijk weer iemand en die iemand verstaat geen Engels met wat handen en voeten werk komen we er uit en wisselen van plek. De lokale volksheld kraakt door de boxen en dan gaan we. Het is een trip van bijna vier uur naar chiang rai. Er word gebeld, drukke gesprekken over en weer, een oude man mummelt wat op zaden en pitten, er draait er een wat aan zijn kralen ketting en een vrouw geeft haar kind de borst en ik, ik geniet.


  • 11 Januari 2017 - 20:09

    Pieter:

    Geweldig je vakantie verhalen. Echt vakantie he?!
    Blijf leuk he Azie. Veel plezier en geniet van het mooi weer daar.

    Gr, Pieter

  • 12 Januari 2017 - 09:02

    Patrick :

    Mooi verhaal weer bobbes!
    Je geniet ervan zo te zien! :)
    Veel plezier!

  • 12 Januari 2017 - 11:22

    Arline:

    wat een leuk verhaal weer Bob!!! erg leuk om te lezen. Geniet er nog even van!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Bob

Actief sinds 17 April 2016
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 3387

Voorgaande reizen:

22 Januari 2016 - 11 Februari 2016

Thailand januari 2016

Landen bezocht: